RowShe’s

RowShe's

Vroeger bestonden de RowShe’s uit de groepen Rowans (jongens) Sherpa’s (meisjes). Deze groepen zijn bij ons samengevoegd tot de RowShe’s. In de leeftijd van 14 tot 18 jaar zijn dit onze oudste jeugdleden. Elke vrijdagavond verzorgen de RowShe’s zelf een programma. Ook organiseren ze elk jaar een weekend en bepalen ze waar ze heen gaan op zomerkamp.

Bij de RowShe’s is het de bedoeling dat ze alles zelf regelen. Ze kunnen hierbij natuurlijk altijd hulp vragen aan hun (bege)leiding, maar regelen alles zelf. De RowShe’s gaan 10 dagen op zomerkamp en zoeken hiervoor zelf één of meerdere kampterreinen. Ook regelen ze vervoer, verzekering en activiteiten in de omgeving. Het enige dat de leiding verzorgt is de hike. Een tocht van twee dagen met bepakking, waarin de rowshe’s hun weg moeten vinden in een onbekende omgeving. Zo krijgen ze de kans om alle technieken toe te passen die ze in hun jaren bij scouting hebben geleerd.

De opkomst duurt van 20.00 tot 21.30 uur en vullen de RowShe’s zelf in. Zo gaan ze wel eens schaatsen in Alkmaar of bouwen een katapult voor waterballonnen. Na de opkomst blijven ze altijd nog even gezellig napraten onder genot van een frisje. Daarnaast gaan ze elk jaar een weekend weg in Nederland en plannen ze een zomerkamp van 10 dagen, gedeeltelijk of geheel in het buitenland.

_MG_3161

Groepsfoto van de RowShe’s tijdens een zomerkamp

Preventie- en integriteitsbeleid

Binnen Scouting wordt gewerkt met minderjarigen. Het uitgangspunt van onze vereniging is dat deze jongeren bij onze vrijwilligers in veilige handen zijn. Scouting Rurik doet al het mogelijke om deze veiligheid te waarborgen.

Samengevat:
1) Elke vrijwilliger beschikt over een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)
2) Elke vrijwilliger handelt volgens de gedragsregels van Scouting Nederland
3) Elke vrijwilliger wordt ingewerkt, benoemd en gekwalificeerd volgens landelijke richtlijnen
4) Scouting Rurik heeft vertrouwenscontactpersonen. De contactgegevens zijn te vinden onder CONTACT