Welpen

De Welpen is de speltak met de jongste leden van Scouting Rurik voor jongens en meisjes tussen de 8 en 11 jaar. Elke vrijdag gaan we met elkaar op reis naar de jungle om allerlei spannende en leuke avonturen te beleven.  Zo wordt er  de ene week een stoer spel in het bos
gedaan, terwijl we de keer daarna de Lama’s nadoen of broodjes bakken boven een kampvuur.  Bij het spelen aan de hand van een thema gebruiken de welpen hun fantasie en dit draagt bij aan de ontwikkeling van kinderen. Ieder jaar hebben we een weekendkamp en gaan we op zomerkamp. Dit alles gebeurt onder leiding van deskundige vrijwilligers.

Wanneer en waar
De wekelijkse opkomsten van de Welpen zijn op vrijdagavond van 19:00 tot 20:30 uur in clubgebouw “De Hut” aan de Kistemaker 11 te Heiloo.

Weekendkamp

Het Welpenweekend is altijd in onze eigen Hut, maar dat maakt het zeker niet minder leuk. Je bent een hele nacht weg van huis en doet allerlei leuke spellen binnen een speciaal thema. Zo maakten we een keer onze eigen film. Deze ging over een ruzie tussen 2 straatbendes en hebben we ’s nachts in een donker bos gefilmd. Ons laatste weekend stond in het teken van sella mosrednA. We hebben toen ’s ochtends hamburgers gegeten en de dag afgesloten met ochtendgymnastiek!

Zomerkamp
Op zomerkamp ga je 7 dagen weg naar een ander Scouting gebouw. Dit kan overal in Nederland zijn. We beleven elk jaar weer de meest spannende avonturen. Zo kwamen we Harry Potter een keer tegen, bezochten we de mysterieuze zevensprong en stuurde een maffe professor ons naar het jaar 1921! We zijn een hele week van huis, maar doen zoveel leuke dingen dat we niet eens tijd hebben om het te missen. Bij de Welpen is het steeds weer een verrassing.

_MG_3150goed

Groepsfoto van de Welpen tijdens zomerkamp

Interesse gewekt?
Heb je nog vragen of wil je een keer komen kijken, neem dan geheel vrijblijvend contact op met de leiding van de Welpen via: welpenleiding@scoutingrurik.nl

Preventie- en integriteitsbeleid

Binnen Scouting wordt gewerkt met minderjarigen. Het uitgangspunt van onze vereniging is dat deze kinderen bij onze vrijwilligers in veilige handen zijn. Scouting Rurik doet al het mogelijke om deze veiligheid te waarborgen.

Samengevat:
1) Elke vrijwilliger beschikt over een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)
2) Elke vrijwilliger handelt volgens de gedragsregels van Scouting Nederland
3) Elke vrijwilliger wordt ingewerkt, benoemd en gekwalificeerd volgens landelijke richtlijnen
4) Scouting Rurik heeft vertrouwenscontactpersonen. De contactgegevens zijn te vinden onder CONTACT