Feestkamp RowShe’s een groot feest!

Van 12 tot 21 juli zijn de RowShe’s op kamp geweest in Sint-Joris-Weert. Het was de hele week hondenweer maar dat drukte de pret niet. Het kampthema dit jaar was feest. De eerste dag bouwde we een hele overkapping wat eerst nog bos was. Dag twee was het ongeluksdag, vrijdag de dertiende wanneer Zoë nog haar spiegel brak.S’ avonds hebben we de beleuvenissen bezocht waar het hollandse avond was waardoor we onze idool Rob de Nijs live hebben kunnen aanschouwen. Op valentijnsdag , want de aanhang kwam op bezoek, hadden we mountainbikes gehuurd en gingen we mountainbiken in de volle regen. Mountainbikes waren niet goed, kapotte helmen, gebroken derailleurs en lekke banden mochten de prut niet drukken. ’s avonds oud & nieuw en natuurlijk hadden we vuurwerk meegenomen. Zaterdagnacht was vrij nat maar we hebben het overleefd. Op zondag waren we naar Het Suikermuseum in Tienen geweest. Op maandag hadden we een tweedaagse hike in een dag gedaan. Op de dinsdag gingen we zwemmen in een zwembad waar ”de redders” hun fluitjes hadden ingeslikt en constant liepen te marchanderen en waar lopen niet mocht. De woensdag gingen we naar Brussel. Daar was Manneke pis en het smurfenmuseum en hebben we hele vette pizza’s gegeten. Bij terugkomst in Sint-Joris-Weert gingen we tegen een andere scoutinggroep voetballen wat uiteraard een succes was en natuurlijk  hebben we gewonnen met 6-2. Donderdag stond in het teken van ”De Ramadan” en ”Het Suikerfeest”. Een dagje ons zelf inleven in een andere cultuur. Na zonsondergang 5 kilo shoarma en chocoladefondue als suikerfeest. Op vrijdag hebben we nog even franstalig beglië gepakt in Wavre en daarna alles opbreken. De bonte avond werd ingeluid door Psst met een plopsong op een paar bierflesjes en Luke werd gekozen als Kampeikel. Van rona werd een beetje afscheid genomen omdat het haar laatste kamp als begeleiding was. s’ochtends om zeven uur opstaan op bevrijdingsdag om terug te gaan naar Heiloo en alle natte spullen af te leveren bij de scouts in Haarlem die nog met hun kamp moesten beginnen. Ondanks de regen toch een geslaagd zomerkamp.

Spreuken:

Luke: UuUuuhHllL

Luke: Okje

Sam Gooris: Laat het gras maar groeien

Sam van de N. en Tos: GEVAAARRRRR….

Iedereen: Je gaat toch niet een hele dag niet eten!

Takkabro: Takkata

Kamplied: Sam Gooris – Laat het gras maar groeien.

uitdrukkingen