Pivo’s & Soos

Pivo's & Soos

Ben je tussen de 18 en 24 jaar en lijkt scouting je een leuke vrijetijdsbesteding. Dan is de Pivo’s de speltak voor jou. Geen jeugdleden meer, want deze scouts zijn inmiddels volwassen geworden. Zij zijn vrij in het organiseren van hun opkomsten en weekenden. Daarbij komt ook dat veel Pivo’s ook leiding zijn van een speltak waarbij ze hun in hun jeugdjaren opgedane kennis en ervaring van scouting en scoutingtechnieken nu echt als verantwoordelijke in de praktijk brengen. Verder zitten ze in de organisatie van diverse verenigingsactiviteiten zoals de  Jota en het Midzomerfeest.

Na de Pivo’s wordt je Soos. De Soosleden zijn voornamelijk leiding van een andere speltak of op een andere manier nog actief binnen scouting Rurik. Deze leden hebben hun sporen binnen de vereniging wel verdiend. Echte vaste opkomsten zijn er niet meer, maar vaak komen soos-leden zomaar even aanwaaien tijdens een willekeurige vrijdagavond en ze ondersteunen de groep tijdens haar diverse activiteiten en steken vaak hun handen uit de mouwen. In principe is de Soos-groep de laatste officiële speltak binnen scouting Rurik er is dan ook geen leeftijdsgrens.

Zo werken alle pivo’s en soos stuk voor stuk hard mee om van Rurik een actieve en gezellige vereniging te maken.