De Hut is onder te verdelen in vier verschillende ruimten.
Het Welpenlokaal, het Scoutslokaal, het staflokaal en de natte cel. Allen verbonden door één doorgang. De keuken is aaneengesloten aan het staflokaal en is niet apart af te sluiten. Behalve de natte cel zijn alle ruimten voorzien van een nooduitgang.

Het Welpenlokaal is het grootste lokaal en is geschikt voor ongeveer 25 kinderen, er zijn 4 tafels en bijbehorende bankjes.

Het Scoutslokaal is het beste te gebruiken als activiteitenlokaal, maar hier kunnen ook 20 kinderen terecht. Ook hier zijn 4 tafels en bijbehorende bankjes.

Het staflokaal is het meest geschikt voor de leiding, met vier banken, een salontafel en een eettafel.

De keuken is voorzien van twee gasfornuizen, 1 vierpits en 1 vierpits industrieel fornuis. Ook zijn er twee koelkasten, en is het gebruik van pannen en bestek inbegrepen.

De natte cel is voorzien van drie toiletten, twee douches en opfrisgelegenheid met spiegel.

Wij verhuren het gebouw inclusief plein met kampvuurkuil. Het aangrenzende grasveld is openbaar terrein, maar mag door de huurder worden gebruikt.

Scoutinggebouw “De Hut” in Heiloo wordt uitsluitend verhuurd aan scoutingverenigingen.
Er wordt geen uitzondering gemaakt voor andere verenigingen, vriendengroepen, klassenfeesten ed.

Voor vragen en reserveringen kunt u een e-mail sturen naar: verhuur@scoutingrurik.nl