Scouts

Een sms-speurtocht lopen, een waterballonnen katapult maken, een smokkelspel spelen in het bos…

Wil jij vrijdagavond wel eens wat anders doen dan suf bij je ouders op de bank zitten? Misschien zijn de scouts wel wat voor jou! Iedere week doen we iets anders; de ene keer heeft het iets te maken met scouting technieken, zoals je eigen schommel pionieren, pannenkoeken bakken op het kampvuur of leren hoe het kompas werkt, de andere keer verzinnen we een toneelstuk, houden we een gekke estafette of knutselen we ons eigen stoeltje voor zomerkamp in elkaar.

Scouts ondernemen uitdagende activiteiten

De scouts hebben een aantal keer per jaar een weekendkamp waaronder eenmaal per jaar De DSW. Tijdens deze Districts Scouting Wedstrijden strijden de Scouts tegen hun leeftijdsgenoten uit de regio. De tijdens de opkomsten geleerde scoutingtechnieken moeten gebruikt worden, maar ook samenwerking en sfeer is een belangrijk onderdeel bij deze ‘wedstrijd’.

Een week lang in de grote vakantie gaan de Scouts op zomerkamp. In tenten kamperen we ergens op een mooi terrein in Nederland. De dagen worden gevuld met allerlei activiteiten zoals kanoën, spelletjes in het bos, zwemmen in een meer etc. Een dag lopen we met rugzak op naar een mooi plekje om daar onder de sterrenhemel te slapen. Tijdens zomerkamp moet niet gek opkijken als opeens Bep Brul naast je staat, ’s nachts je fiets in de boom is gehezen of dat je jezelf in de boom moet hijzen om er een lekker toetje uit te plukken.

Groepsfoto van de Scouts tijdens een zomerkamp

Interesse gewekt?
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de leiding van de Scouts door een mail te sturen naar: scouts@scoutingrurik.nl

Preventie- en integriteitsbeleid

Binnen Scouting wordt gewerkt met minderjarigen. Het uitgangspunt van onze vereniging is dat deze kinderen bij onze vrijwilligers in veilige handen zijn. Scouting Rurik doet al het mogelijke om deze veiligheid te waarborgen.

Samengevat:
1) Elke vrijwilliger beschikt over een geldige VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)
2) Elke vrijwilliger handelt volgens de gedragsregels van Scouting Nederland
3) Elke vrijwilliger wordt ingewerkt, benoemd en gekwalificeerd volgens landelijke richtlijnen
4) Scouting Rurik heeft vertrouwenscontactpersonen. De contactgegevens zijn te vinden onder CONTACT