Scoutskamp 2012 ‘Groeten uit de Rimboe’

Scoutskamp 2012 'Groeten uit de Rimboe'

Afgelopen juli zijn we met de scouts op kamp geweest naar Bentveld. Met het thema “Groeten uit de Rimboe meets Ultimate Survival” kun je maar beter op alles voorbereid zijn, daarom kregen de scouts de opdracht om hun tent niet op de grond op te zetten. Je weet het maar nooit met alle wilde dieren of mogelijke overstroming. Met balken en platen hout hebben ze een plateau tussen de bomen geknoopt waar de tent op stond. De volgende dag hebben de scouts ook een tafel met banken gepionierd, waar ze dan ook hun eigen eten op hebben gekookt.

Met kaart, kompas en een heleboel gekke aanwijzingen zijn de scouts ook een dag wezen hiken naar een andere slaapplek voor één nacht. Naast de gebruikelijke wandeltocht is er ook een stuk met de trein en kano overbrugt. Aangekomen op de slaapplek hebben we daar lekker op een steiger langs het water gegeten en hebben we de nacht in de open lucht geslapen. De nacht was helder en waren er veel sterren te zien vanuit de slaapzak rondom het kampvuurtje!

De volgende dag zijn de scouts lopend richting de stad vertrokken om daar een bingo te doen waarvoor ze vreemde dingen moesten doen, regelen en ruilen. Zo moesten de scouts proberen een verrekijker te regelen en het na bootsen van diverse standbeelden.
’s Avonds hebben de scouts nog een reflectorspeurtocht gelopen en kwamen daar nog enkele bekende uit de Rimboe tegen om hen de stuipen op het lijf te jagen. Op donderdag zijn we naar een high ropes parcours geweest. Dit is een groot klim en klauter parcours hoog in de lucht. Net als bij skipistes waren er diverse moeilijkheidsgraden; groen, blauw, rood en zwart.

Bij terugkomst op het kampterrein kregen de scouts te horen dat ze hun eten gingen maken op het kampvuur. Nadat iedereen een mooi vuurtje had gemaakt en de pannen waren ingezeept kon iedereen beginnen met het maken van hun avond eten. Terwijl iedereen dezelfde ingrediënten had en iedereen het zelfde gingen maken, werden het uiteindelijk toch drie heel verschillende gerechten.

Vrijdagavond was er de traditionele afsluiting met een barbecue en bonte avond. De barbecue was extra speciaal met kip van het spit. Met de liedjesbundels rond het kampvuur was het niet erg om te wachten totdat de kip helemaal gaar was. De bonte avond was ook weer erg geslaagd, vooral omdat alle scouts een originele bijdrage hadden.

Het was een super kamp om op terug te kijken!