Speltakken

Scouting is de grootste jongerenorganisatie van het land met 90.000 jeugdleden en 30.000 vrijwilligers. Er zijn in Nederland 1.300 Scoutinggroepen. Rurik is hier één van. Scouting biedt kinderen en jongeren een plezierige vrijetijdsbesteding. Samenwerken, avontuur, respect voor elkaar en de leefomgeving, zelfstandigheid en ontplooiing staan hierbij centraal.

Kinderen en jongeren vinden bij Scouting activiteiten die voor veel plezier, uitdaging en samenwerking zorgen. Elke week zijn ze bezig met creatieve thema’s, aangepast aan de leeftijdsgroep. Wij geven kinderen de ruimte om te bewegen, leeftijdgenoten te leren kennen en zich te ontwikkelen. Ruimte om te ontdekken en te leren. Kinderen beleven activiteiten die vol zitten met van plezier, uitdaging en samenwerking.

Scouting Rurik Heiloo op gezamelijk zomerkamp 2011 in Mook
Scouting Rurik Heiloo op gezamenlijk zomerkamp

Scouting biedt kinderen en jongeren een gezellige plek met betrokken begeleiding waar ze af en toe hun energie kwijt te kunnen. Bij Scouting krijgen ze nog de kans en de ruimte om lekker wild te doen. Ze worden uitgedaagd maar krijgen ook belangrijke waarden mee. Daarbij leren ze wat respect voor elkaar is.

Kijk bij de verschillende speltakken in het menu om meer informatie te krijgen over de verschillende leeftijdsgroepen die Rurik te bieden heeft.