Survivalweekend

Voor de welpen van Scouting Rurik stond in april een weekend volledig in het teken van survival, met volop uitdagende activiteiten. Ieder kind mocht een vader of moeder meenemen tijdens dit weekend. Zowel voor de kinderen als voor de ouders waren het twee dagen van bikkelen, maar allen wisten het weekend te overleven!

Bij aankomst op vrijdagavond konden de kinderen (7 tot 11 jaar) niet meteen hun clubgebouw betreden, want ze moesten eerst een pittige test doorstaan. Iedereen werd gecheckt op fitheid en bezit van ‘verboden’ middelen. Na de controle begonnen de welpen aan een vossenjacht. Volgens scoutingtraditie werd de avond afgesloten met een kampvuur.

Na overnachting in het clubgebouw aan de Kistemaker begon de zaterdag rustig met een knutselactiviteit, om daarna een kilometerslange survivaltocht te lopen door de Noorder- en Zuiderneg met onderweg diverse posten, zoals zaklopen en touwtrekken.

Kanovaren in Het Maalwater
Voor een deel van de barre tocht werden kano’s ingezet, afkomstig van Kanoverhuur Het Maalwater. Na een intensief stuk peddelen kwamen alle kinderen en ouders gelukkig met droge kleren uit de kano’s en vervolgden zij de tocht te voet.

Eenmaal teruggekomen bij het scoutinggebouw was er weinig tijd om op adem te komen, want men moest zelf een maaltijd bereiden, uiteraard op primitieve wijze. Na het avondeten werd het survivalweekend afgesloten. Alle welpen bleken geschikt om mee te gaan op het zomerkamp in juli!